Palangos „Grubiojo“ teatro vintažinė komedijos drama „Kapinių klubas“
Date
Time
Palangos „Grubiojo“ teatro vintažinė komedijos drama „Kapinių klubas“
Bilietai: https://kakava.lt/…/vintazine-komedijos…/5770/14915
Gegužės 12 d. 17.00 val.
Bilietai: https://kakava.lt/…/vintazine-komedijos…/5770/14916
Rašytojas Ivan Menchell (Aivanas Menčelis) gimęs 1961m. yra labiau žinomas kaip Holivudo kino scenarijų autorius. „Kapinių klubas“ (angl. „Cemetery club“) – vienas žinomiausių amerikiečių autoriaus kūrinių. Nuo 1993m., kai pasirodė to paties kino filmas, pjesė pradėta statyti įvairiuose pasaulio teatruose.
Palangos „Grubiojo“ teatro „Kapinių klubas“- tai spektaklis apie moteris, apie jautrią ir tvirtą draugystę bei amžiną gyvenimo ir mirties prasmės ieškojimą. Prieš keletą metų viena po kitos trys vidutinio amžiaus moterys palaidojo savo vyrus. Skaudžioje akistatoje su mirtimi jas jungia bendras netekties ir vienišumo jausmas. Jos dažnai kartu geria arbatą ir kiekvieną mėnesį eina į kapines aplankyti buvusių vyrų. Ši savotiška tradicija vienai iš moterų yra gyvenimo prasmės, pagarbos ir laimės simbolis. Meilė vyrui tapo visa ko pagrindu, o jos atsisakymas prilygtų visų švenčiausių jausmų paniekinimui ir išdavystei. Kitai apsilankymas kapinėse tėra savotiškas formalumas. Priešingai draugei, ji siekia ir toliau mėgautis gyvenimu, todėl perdėtai rūpinasi savo išvaizda ir aktyviai ieško naujo vyro. O trečioji yra kankinama didelių abejonių. Jos širdis tokia didelė, kad užtektų vietos ir mirusiam vyrui, ir galbūt naujai meilei. Tose pačiose kapinėse ji sutinka našlį, atėjusį aplankyti savo žmonos kapo. Regis, vienatvė įgriso abiem. Pažintis pamažu perauga į gražų romaną. Bet kaip į tai reaguos draugės?
Visa šita istorija „įvelkama“ į vintažo stilių, kuris, kaip kokybiškai ilgai brandintas vynas, atsispindi personažų jausmuose, elgsenoje, kostiumuose, interjero detalėse, pjesės sukūrimo laike.
_____________________
Režisierius Virginijus Milinis
Vaidina: Vilma Ramelytė, Rasa Valentienė, Gintarė Riepšaitė, Rita Milinienė ir Virginijus Milinis.
Scenografė Guoda Korsakaitė
Kostiumų dailininkė Atėnė Jasaitė
Garso režisierė Guoda Korsakaitė
Šviesos dailininkas Robertas Petraitis, Gintaras Dubinskas
N-14
-
00
days
-
00
hours
-
00
minutes
-
00
seconds
Palangos „Grubiojo“ teatro vintažinė komedijos drama „Kapinių klubas“
Date
Time
Palangos „Grubiojo“ teatro vintažinė komedijos drama „Kapinių klubas“
Bilietai: https://kakava.lt/…/vintazine-komedijos…/5770/14915
Gegužės 12 d. 17.00 val.
Bilietai: https://kakava.lt/…/vintazine-komedijos…/5770/14916
Rašytojas Ivan Menchell (Aivanas Menčelis) gimęs 1961m. yra labiau žinomas kaip Holivudo kino scenarijų autorius. „Kapinių klubas“ (angl. „Cemetery club“) – vienas žinomiausių amerikiečių autoriaus kūrinių. Nuo 1993m., kai pasirodė to paties kino filmas, pjesė pradėta statyti įvairiuose pasaulio teatruose.
Palangos „Grubiojo“ teatro „Kapinių klubas“- tai spektaklis apie moteris, apie jautrią ir tvirtą draugystę bei amžiną gyvenimo ir mirties prasmės ieškojimą. Prieš keletą metų viena po kitos trys vidutinio amžiaus moterys palaidojo savo vyrus. Skaudžioje akistatoje su mirtimi jas jungia bendras netekties ir vienišumo jausmas. Jos dažnai kartu geria arbatą ir kiekvieną mėnesį eina į kapines aplankyti buvusių vyrų. Ši savotiška tradicija vienai iš moterų yra gyvenimo prasmės, pagarbos ir laimės simbolis. Meilė vyrui tapo visa ko pagrindu, o jos atsisakymas prilygtų visų švenčiausių jausmų paniekinimui ir išdavystei. Kitai apsilankymas kapinėse tėra savotiškas formalumas. Priešingai draugei, ji siekia ir toliau mėgautis gyvenimu, todėl perdėtai rūpinasi savo išvaizda ir aktyviai ieško naujo vyro. O trečioji yra kankinama didelių abejonių. Jos širdis tokia didelė, kad užtektų vietos ir mirusiam vyrui, ir galbūt naujai meilei. Tose pačiose kapinėse ji sutinka našlį, atėjusį aplankyti savo žmonos kapo. Regis, vienatvė įgriso abiem. Pažintis pamažu perauga į gražų romaną. Bet kaip į tai reaguos draugės?
Visa šita istorija „įvelkama“ į vintažo stilių, kuris, kaip kokybiškai ilgai brandintas vynas, atsispindi personažų jausmuose, elgsenoje, kostiumuose, interjero detalėse, pjesės sukūrimo laike.
_____________________
Režisierius Virginijus Milinis
Vaidina: Vilma Ramelytė, Rasa Valentienė, Gintarė Riepšaitė, Rita Milinienė ir Virginijus Milinis.
Scenografė Guoda Korsakaitė
Kostiumų dailininkė Atėnė Jasaitė
Garso režisierė Guoda Korsakaitė
Šviesos dailininkas Robertas Petraitis, Gintaras Dubinskas
N-14
-
00
days
-
00
hours
-
00
minutes
-
00
seconds
Muzikos vakarai kurhauze. „Paslėptoji opera“
Date
Time
Muzikos vakarai kurhauze. „Paslėptoji opera“
Bilietai: KAKAVA.LT ir Palangos turizmo informacijos centre
Dalyvauja: Ansamblis “Duo Barocco”: dainininkės Renata Dubinskaitė ir Saulė Šerytė, kartu su išilginės fleitos atlikėja Ieva Baublyte, barokinės violončelės atlikėja Roma Jaraminaite ir klavesininke Vaiva Eidukaityte.
Anglų baroko genijaus Henry’o Purcello arijų ir duetų programoje apstu ne tik lyrinių ir dramatinių, bet ir fantastinių bei komiškų elementų. Mįslingas koncerto pavadinimas „Paslėptoji opera“ byloja apie specifinę angliškos operos situaciją XVII amžiuje. Dramatiškiausias jos istorijos puslapis susijęs su politiniu perversmu, kai 1649 m. nuo giljotinos pakylos nusirito paties monarcho galva….
Karalių nuvertusi valdžia įtvirtino puritoniškas nuostatas – teatrai uždaryti, o išskirtinės prabangos reikalavęs operos menas visuotinai pasmerktas. Tačiau operai artimi pastatymai kartais vykdavo slapčia aristokratų namuose, pavadinus juos tiesiog spektakliais ar „reprezentacijomis“. Taigi, „paslėptoji“ opera gyvavo prisidengusi kitų scenos žanrų pavadinimais.
Didysis anglų baroko genijus Henry Purcellas gimė 1659-‐aisiais, paskutiniais operos draudimo metais, ir kūrė jau atstatytos monarchijos sąlygomis, tenkindamas kilmingųjų poreikį įspūdingoms sceninėms pramogoms. Tačiau angliškosios operos raidai įtaką darė ne tik puritonų draudimas, bet ir vadinamoji rūmų „kaukių“ tradicija. „Kaukėmis“ vadinti vaizdingi spektakliai, susidedantys iš kalbamųjų ir dainuojamųjų epizodų, kuriuose pagrindinis vaidmuo teko šokiams, atliekamiems su kaukėmis (dažnai juos šokdavo patys didikai ir net karaliai). Šis žanras Anglijoje buvo toks populiarus, kad XVII a. angliškoji opera iš dalies ir liko „kaukė“, kurioje dainuojamajai muzikai skiriamas tarsi papildantis, antrinis vaidmuo. Per itin trumpą (mirė sulaukęs vos 36 metų), bet produktyvų muzikinį gyvenimą Purcellas parašė muziką daugiau nei 40-‐čiai spektaklių, kaukių arba semioperų. Joms būdinga tai, kad siužetas plėtojamas pagal dramos spektaklio principus, t.y. pagrindiniai veikėjai scenoje kalba, o dainuoja dažniausiai fantastiniai personažai – deivės ir dievai, raganos, amūrai, alegorinės figūros, kaip antai Naktis, Paslaptis ar Šaltis, arba pastoraliniai, komiški veikėjai, tokie kaip girtas poetas ar aikštinga kambarinė. Todėl koncerte „Paslėptoji opera“ skambėsiantys duetai ir arijos žaižaruos fantastinėmis ir humoristinėmis spalvomis. Juose atsiskleidžia Purcello talentas piešti skirtingus charakterius. Pasakojimais ir režisūriniais elementais paįvairintoje koncerto programoje – epizodai iš semioperų „Karalius Artūras“, „Audra“, „Fėjų karalienė“, „Indijos karalienė“,„Pausanijas“, „Didonė ir Enėjas“ ir kt.
Vieta
-
00
days
-
00
hours
-
00
minutes
-
00
seconds